Ce le răspunde Tarcea celor care se plâng că nu s-au făcut centuri: „Autostrada Transilvania funcționează ca și o centură de ocolire a municipiului Cluj-Napoca”

Viceprimarul Dan Tarcea le răspunde clujenilor care acuză administrația locală pentru lipsa centurilor ocolitoare, cele care ar trebui să preia traficul de tranzit și să decongestioneze străzile din municipiu. Tarcea le reamintește faptul că municipiul are Autostrada Transilvania, cea care are rol de centură de ocolire, și are și Centura Vâlcele Apahida. 

„Toți spun că nu există infrastructură macro, dar haideți să ne gândim și să facem un exercițiu de imaginație să vedem oare Autostrada Transilvania, ce reprezintă pentru Cluj-Nspoca. Autostrada Transilvania reprezintă o alternativă macro. Înainte de autostradă toate tirurile care veneau de la Oradea circulau pe Primăverii, Calea Turzii, Frunzișului, Observator. Autostrada Transilvania funcționează ca și o centură de ocolire a municipiului Cluj-Napoca. Gândiți-vă ce s-a fi întâmpat dacă nu aveam centura Vâlcele-Apahida. Toate tirurile care veneau de la Bistrița, Baia Mare, Satu Mare ar fi luat-o spre oraș. Dacă nu ar fi fost făcută prelungirea Blevardului Muncii. Au fost făcute investiții, categoric că mai trebuie făcute și altele”, a declarat Tarcea.

Autostrada Transilvania funcționează ca ”centură” doar către Oradea și Târgu Mureș. Pe relația Nord-Sud (Baia-Mare, Zalău, Satu Mare, București) nu există nimic (că Centura Vâlcele-Apahida este o glumă proastă) care să scoată traficul din Cluj-Napoca. Ecoul lui Boc a învățat să mintă frumos, dar lumea s-a cam săturat de minciuni.

În ceea ce privește proiectul centurii metropolitane, acesta este încă la faza studiului de fezabilitate care ar urma să fie finalizat în acest an. După care Compania de Investiții va trebui să găsească resurse pentru a finanța acest obiectiv care nu a fost cuprins în Planul Național de Redresare și Reziliență. 

„În 2015 am făcut eforturi pentru a introduce centura metropolitană în Masterplanul de Transport. Din păcate timp de trei ani nu s-a întâmplat nimic. Timp de trei ani Guvernul nu a prioritizat acest proiect. În 2018 ne-am asociat cu comunele din jur pentru a realiza această centură. Azi suntem în ultima fază a studiului de fezabilitate, mai avem nevoie doar de avizul de mediu pe care îl vom obține anul acesta. Ulterior vom preda acest proiect Companiei Naționale de Investiții, care va organiza licitația de proiectare și execuție pentru finalizarea lui.

Dacă e să ne luăm după declarațiile viceprimarului Tarcea, clujenii ar trebui să fie fericiți că au aceste variante de ocolire și să nu tot fie nemulțumiți de faptul că se stă în trafic. Iar cei care nu mai vor să stea în trafic nu au decât să renunțe la mașină și să folosească mijloacele alternative de transport, așa cum le tot spune și Boc și Tarcea. 

Adauga comentariu