Dejenii, „intoxicați” cu gaz. Ce explicație are compania Delgaz Grid

La sfârșitul săptămânii trecute, mulți locuitori din Dej au sunat disperați la call center-ul de urgențe al companiei Delgaz Grid după ce au simțit un miros puternic de gaz. Incidentul a apărut ca urmare a introducerii de flux odorizant în rețeaua de alimentare, aceasta fiind o operațiune destinată verificării sistemului. Situația ne-a fost semnalată de un cititor.

Redăm mai jos situația exact cum a fost prezentată de cititorul nostru:

Sâmbătă seara, Delgaz Grid Dej a introdus "flux odorizant" (după explicația call center URGENȚE GAZ) în rețeaua individuală și cea comună de gaz Dej. "Fluxul" a fost atât de exagerat, încât duminică gazul a început să afecteze ochii, gâtul și nasul abonaților la rețea. Ca rezultat, au fost peste 500 apeluri la call center URGENȚE GAZ, care i-a sfătuit pe toți să închidă gazul și să aștepte echipele salvatoare. Experiența mea personală este: duminică telefon call center (orele 13), telefon call center (orele 15), telefon 112 (orele 21), care a făcut legătura cu Pompierii Dej, care au spus să închidem gazul și să așteptăm. Echipele salvatoare de URGENȚE au sosit abia luni, orele 16. Întrucât echipele din Dej nu erau destule pentru atâta populație confuză și alarmată, au fost aduse din Bistrița echipe năuce de oboseală, care nu cunoșteau orașul și umblau pe la adrese cu GPS-ul în mână. Au fost sigilate multe contoare, care, probabil, ar fi fost sigilate TREPTAT, în cursul verificărilor periodice. În acest punct, o mulțime de dejeni au început vânătoarea după firme autorizate ANRE, care să repare ceea ce găsiseră în neregulă echipele DELGAZ GRID. La o populație de 30000 persoane, în Dej sunt 6 astfel de firme, din care 4 țin telefonul închis pentru că nu fac față cererilor disperate ale dejenilor, rămași fără gaz, care nu au apă caldă și nu pot găti. Am încercat la Cluj doar pentru a fi refuzat. Clujenii mi-au spus că sunt șocați câți dejeni disperați au sunat la Cuj în speranța unei firme autorizate, care să repare nu se știe ce. Dacă a fost închisă doar a cincea parte din rețeaua celor care au apelat call centerul, unii vor vedea gaz și apă caldă și mâncare caldă peste săptămâni. Nu s-a dat niciun comunicat oficial, nimeni nu a prezentat scuze. Situația e loc comun, o știu toți dejenii.

Reprezentanții companiei Delgaz Grid au transmis următorul comunicat de presă cu privire la această situație:

Astăzi, 1 august a.c., la dispeceratul Delgaz Grid au fost înregistrate mai multe sesizări din partea consumatorilor din municipiul Dej privind prezenţa mirosului de gaz.

Odorizarea este o componentă a conceptului de siguranţă aplicat în sectorul gazelor naturale şi este realizată în staţiile speciale ale Transgaz, operatorul sistemului naţional de transport al gazelor naturale, în cadrul activităţilor sale curente sau la solicitarea distribuitorului. Această măsură de siguranţă presupune introducerea unei cantităţi de etilmercaptan în gazele naturale în scopul sesizării de către populaţie, prin miros, a eventualelor scăpări de gaze din reţelele stradale sau din instalaţiile de utilizare a gazelor naturale.

Delgaz Grid nu a solicitat odorizarea suplimentară a gazelor naturale. Conform informaţiilor pe care le avem, mirosul puternic de gaz se explică prin supraodorizarea gazelor naturale cauzată accidental în instalaţia de odorizare a Transgaz.

În urma sesizărilor înregistrate, Delgaz Grid a suplimentat numărul echipelor, opt echipe intervenind pentru efectuarea verificărilor necesare în teren şi pentru a lua măsurile care se impun pentru funcţionarea sistemului de distribuţie în condiţii de siguranţă.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al companiei la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă); 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).

Adauga comentariu