Jurnalistul Liviu Alexa, despre brandingul fals creat de Boc: „Avem la Cluj o migrație internă care vine cu prețuri enorme”

Jurnalistul Liviu Alexa analizează cât de mult au de suferit clujenii din cauză că primarul Emil Boc a creat pentru municipiul Cluj-Napoca o imagine utopică, a unui oraș extraordinar, care însă are multe probleme, care cel mai adesea sunt ascunse sub preș.

„Cluj-Napoca este extrem de iconizat în afara granițelor orașului. Bucureștiul, Timișoara spun că: „Voi la Cluj faceți nebunii, lucruri extraordinare”. Totul e frumos, apar poze minunate făcute cu filtru de Instagram cu pistele de biciclete ale lui Emil Boc, cu UNTOLD-ul minunat. În realitate, dacă vrei să vezi și realitatea, o să observi dacă vii din afară Clujului că pistele de biciclete sunt varză, că UNTOLD-ul nu este pe placul chiar a tuturor clujenilor. Ba. din contră. Că avem un festival, TIFF, extraordinar, cu o reputație superbă, dar care nu beneficiază de admirația clujenilor, ci este mai degrabă festivalul altora, externi. Avem aceste disparități în care noi ne lăudăm cu un oraș minunat, un centru extraordinar, dar de fapt cartierele sunt ponosite și gri, și totul este butaforie.  Aerul cel mai bun din lume îl are Cluj-Napoca. Nu e adevărat. E o țeapă.  Noi facem metrou cu 300 de milioane de euro, eu am zis că e o crimă bugetară, în condițiile în care Clujul este pe locul trei la nosocomiale în România. În spitalele clujene se moară de aceste infecții. Inclusiv felul în care Emil Boc duce această minciună și o gonflează este jenant. Inclusiv felul în care au denumit stațiile”, a declarat Liviu Alexa. 

Însă dincolo de poze, de declarațiile pompoase și de proiectele utopice ale primarului Boc, cei care au de suferit sunt clujenii. De ani de zile toată România trăiște cu impresia că la Cluj curge doar lapte și miere, drept urmare toți își doresc să se mute aici. Și mulți au făcut-o deja, sau au în plan. Acest aflux de persoane a determinat o creștere uriașă a prețurilor, de la imobiliare până la alimente, și un trafic infernal. 

„Interesant este că și clujenii susțin acest branding fals, ca și cum ar fi un motiv de mândrie: „Lasă domnule, că nu știu, ăia, proștii, cum e real. Lasă-i să vină”. Apare un alt fenomen interesant de urmărit. Avem la Cluj o migrație internă. La noi, românii vin la Cluj. Anul trecut s-ar fi mutat 8000 sau 9000 de oameni la Cluj-Napoca. Probabil că și acum doi ani și acum trei ani la fel. Practic în 10 ani, acum cinci ani și peste cinci ani, se vor fi mutat cel puțin 90-100.000 de persoane în acest oraș. De aceea spun că acest oraș nu mai are de mult 375.000 de locuitori, și probabil se duce spre 700-800.000. Această migrație internă vine cu prețuri enorme care se oglindesc în achiziția de imobile. Din 100.000 doar 5% să vrea să își cumpere apartamente cu banii jos și practic ai distrus tot efectivul de apartamente noi pe care îl generează imobiliarii. Trafic. Fiecare vine cu mașina lui într-un oraș care e deja sufocat”, a mai declarat jurnalistului Liviu Alexa.

 

Adauga comentariu