Licitație dubioasă, organizată de Aeroportul Cluj și câștigată de DELTAMED și familia GRĂDINARIU. De ce dubioasă? Pentru că restul firmelor înscrise la licitație s-au RETRAS!

Domnul ”comandant” al Aeroportului Cluj, directorul David Ciceo, și-a pus semnătura pe două contracte atribuite prin licitație către firmele DELTAMED și GRADINARIU TRUCKS SOLUTIONS SRL. Afacerea a fost parfată în urmă cu aproape o lună, într-o manieră discretă, fără contestații și comentarii. De ce? Haideți să vedem împreună. 

Câștigătorii - scurt intro

În cazul Deltamed s-a scris și rescris drespre legăturile patronului Dan Gorgan cu secretarul de stat Raed Arafat, iar în cazul Grădinariu Trucks s-a prezentat faptul că familia de la Iași care deține firma s-a înfiripat cu succes în județul Cluj, obținând 11,7 milioane de lei, de la Consiliul Județean (CJ) Cluj, pentru furnizarea de echipamente pentru operarea stațiilor de transfer din cadrul SMID. 

Licitația lansată de executivul aeroportului, pe care cele două firme au câștigat-o, este în valoare totală de 3.569.985 (aproximativ 750 de mii de euro). Cum au ajuns acești afaceriști puternici să câștige? Prin două criterii: tradiționalul ”prețul cel mai mic”, dar mai ales faptul că celelalte firme s-au RETRAS subit DUPĂ ce ofertele le-au fost validate. 

Să le luăm pe rând: 

Denumirea licitației: Dotare cu Echipamente şi facilităţi PSI şi urgenţe medicale la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj R.A.!

-PRIMUL LOT-

Procedura a fost segmentată în mai multe loturi. Primul, cel obținut de GRADINARIU TRUCKS SOLUTIONS SRL avea PATRU oferte validate de la companii diferite. Trei oferte au fost retrase înainte de a se face anunțul cu firma câștigătoare. Așa că în lipsa competiției, cei care se ocupă de furnizarea echipamentelor pentru stațiile de transfer ale SMID au fost declarați câștigători. 

Firmele care s-au restras: CARROZZERIA CHINETTI SRL, DMV AVIATECH SRL și MOUNTAIN INDUSTRIAL RESOURCES SRL.

GRADINARIU TRUCKS SOLUTIONS SRL a fost înființată în 2017, și pare să fie o firmă de rezervă pe lângă celelalte societăți comerciale administrate de Grădinariu Andrei Călin (fiu) și Grădinariu Radu (tată). Compania purta inițial numele de  HYDROSERIES - S.R.L., însă în primii doi ani de existență n-a existat mare activitate comercială, așa că, odată ce a curs suficientă vechime de la înființare, familia Gărdinariu a redenumit-o și a introdus-o în lumea licitațiilor mari. Acum, ultima raportare financiară (2018) arată că e nevoie de mai puțin de un an să ajungi de la ZERO la 18 milioane de EURO... sau de licitațiile potrivite. 

Cei doi afaceriști aveau deja o companie mamut: GRADINARIU IMPORT EXPORT SRL, înființată în 1994, cu o cifră de afaceri de 53 de milioane de EURO!

Prin firma Grădinariu Trucks Solutions, se pare că familia Gărdianriu a dat țeapă celor de la București. De această dată compania lăsase cu ochii în soare Compania Națională Aeroporturi București căreia nu a reușit să îi livreze DOUĂ AUTOSPECIALE, cam același lucru pe care trebuie să îl facă și pentru David Ciceo, directorul Aeroportului Cluj. Un document constatator, întocmit la data de 21 august 2019 atestă faptul că Gradinariu Import Export SRL nu își îndeplinise corespunzător obligațiile contractuale, motiv pentru care contractul 346/C/15.10.2018, cu CN Aeroporturi București fusese reziliat.

Pentru suma de 4.604.401, familia de la Iași facilitează achiziționarea a două autospeciale PSI pentru prevenirea și stingerea incendiilor la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj RA. Să nu uităm că alte trei firme s-au retras din competiția pentru acest lot. 

-AL DOILEA LOT-

În cadrul aceleași licitații, al doilea lot a fost atribuit firmei DELTAMED din Gilău, care aparține controversatului afacerist Dan Gorgan. Culmea, și la acest lot a exista și altă ofertă validată, dar pentru care firma concurentă a decis în ultimul moment retragerea. În acest caz, tot familia Grădinariu depusese ofertă, dar s-a retras făcându-i loc „de o pâine” partenerului lui Raed Arafat

Desigur, în acest caz nu vorbim despre 4,6 milioane de lei, ci doar despre suma de 194.817. În schimbul acestui contract, Dan Gorgan o să doteze „aeroportul cu o autospecială de intervenție rapidă și stingere incendii, în conformitate cu cerintele minime din caietul de sarcini”. Adică în chirie, că nu zice nimic despre predarea autospecialei, iar prețul este mult prea mic. 

David Ciceo, directorul aeroportului, a semnat ambele contracte pe 18 august. 

Adauga comentariu