PUG-ul în vigoare dă mână liberă constructorilor să vândă locuri de parcare la prețuri exorbitante

Planul Urbanistic General (PUG), care a fost adoptat în anul 2015 ar fi trebuit să vină cu reglementări clare și în ceea ce privește problema locurilor de parcare din oraș. Un articol din PUG prevede că orice bloc nou trebuie să asigure și locurile de parcare necesare. Formularea este ambiguă și lasă mână liberă constructorilor, care oferă locurile de parcare cum doresc: fie contra cost, fie gratis. Acest lucru nu face decât să sporească haosul cu locurile de parcare din oraș. 

În Planul Urbanistic General al municipiului se prevede faptul că este nevoie de un loc de parcare pe apartament în cazul locuințelor cu o arie utilă mai mică de 100 de metri pătrați și două locuri pentru apartamente cu arie utilă mai mare de 100 de metri pătrați. În PUG însă nu este specificat dacă parcajul trebuie să fie inclus în prețul apartamentului. Astfel, constructorii pot să procedeze cum doresc: fie include prețul locului de parcare în cel al apartamentului, fie îl vând separat și cer prețuri exorbitante care variază între 3.000 de euro și 7.000 de euro. Din acest motiv, cumpărătorii bat în retragere când vine vorba de achiziționarea unui loc de parcare. 

„Eu sunt obligat să creez locuri de parcare pentru aprobarea dosarului, dar nu sunt obligat să le dau gratis. Nicăieri nu scrie că ești obligat să dai gratis, dar într-adevăr, dacă sunt 40 de apartamente, trebuie 40 de locuri de parcare, iar aici sunt incluse și cele de la subsol sau demisol”, a explicat un constructor, care dorește să își păstreze anonimatul.  

În anunțurile pentru vânzarea apartamentelor, de cele mai multe ori nu este specificat dacă apartamentul beneficiază de loc de parcare sau nu, însă pentru clienții care sunt cu adevărat interesați, „se poate rezolva”, desigur, pentru o sumă „modică”. 

„Am discutat cu domnul proprietar și pentru parcarea subterană ar fi la al doilea demisol, 6.000 de euro, iar la primul nivel, ar fi la 7.000 de euro. Vor fi în principiu disponibile și parcări exterioare, dar în momentul în care va fi gata complexul în totalitate, când vor putea să îl amenajeze. Nu știu prețul exact, doar informativ, s-ar putea să fie undeva la 3.000 de euro plus TVA”, a declarat un agent imobiliar din Cluj-Napoca. 

Există vânzători care nu oferă loc de parcare, dar vin cu o alternativă și îi asigură pe potențialii clienți că vor avea unde să își parcheze mașina. Astfel, pentru un apartament care costă 70.000 de euro, parcarea este „la comun”. 

„Apartamentul nu are loc de parcare inclus în preț, însă este o parcare comună în fața blocului cu locuri suficiente pentru locatari”, scrie în anunțul de vânzare. 

Claudiu Salanță, arhitectul șef al județului a venit cu o soluție pentru neclaritățile prevăzute în PUG, care ar putea să rezolve problema parcărilor neregulamentare.  

„Dacă emiterea autorizației de construire este condiționată de asigurarea unui loc de parcare la un apartament sau două locuri în cazul în care acesta depășește suprafața de 100 mp de ce e posibilă vânzarea apartamentului fără loc de parcare? Parcarea ar trebui înscrisă în cartea funciară a apartamentului și să devină astfel parte anexă a acestuia fără posibilitatea de dezmembrare ulterioară”, a scris Claudiu Salanță, arhitectul șef al județului, pe pagina personală de Facebook.

Comentarii

hater

11.09.2017 16:13

Exista dezvoltatori ce vand chiar si cu 10.000 de euro locul de parcare! Lucrurile chiar au luat-o razna, la banii astia e clar ca nu merita pentru mutli sa-si ia loc de parcare (de multe ori nu face masina cat locul de parcare), iar prevederea din PUG nu are de fapt efectul pe care se miza, acela de a reduce presiunea pe locurile publice de parcare. Ati sesizat foarte bine ca prevederea trebuia sa fie clara, in sensul ca dezvoltatorul trebuie sa ofere in pretul apartamentului locul/locurile de parcare. Asa se poate ajunge la situatia aberanta (situatie ce se intampla deja) ca un cetatean sa detina un loc de parcare intr-un imobila fara ca sa fie proprietar al unui apartament in acel imobil. Va sugerez sa faceti si un articol pe tema celor ce inchiriaza locuri de parcare, un biznis infloritor din moment ce primaria nu face mare lucru in materie de parcari (mai ales in cartiere in care s-a construit la greu, fara sa se tina pasul si cu infrastructura, inclusiv in materie de parcari).

geo

11.09.2017 21:27

ce te miri, daca in centru 1mp de teren costa cat o masina(1000E)?

John

11.09.2017 16:50

Si daca eu nu am carnet de sofer si nici masina de ce sa fiu obligat sa am loc de parcare. Dar cei din blocurile vechi ce fac.

Dragoș

11.09.2017 21:30

Statistic se dovedește că un loc de parcare e necesar pentru un apartament. Faptul că dvs nu aveți mașină înseamnă că f f probabil o să găsiți pe cineva care are două mașini, și deci are nevoie de un loc suplimentar de parcare. Deci îl puteți foarte ușor închiria.

mmm

12.09.2017 09:28

iti iei mai intii carnet,masina si dupa ce le ai iti iei apartament!

:)

12.09.2017 08:50

Prin cartiere (nu vb de Floresti, ca ala-i Wild West) deja se parcheaza peste tot, inclusiv pe spatii verzi, pe piste de biciclete, pe cai de acces, in dreptul gurilor de incendiu, peste tot.  Un calcul simplu, pe care il pot face si cei de la Politia Locala, ca nu trebuie academie pt aritmetica, e ca compare numarul de apartamente cu numarul de masini. Apoi sa compare numarul de camere al apartamentelor cu numarul de masini. OR sa iasa mai multe masini. Degeaba  ii dai romanului loc de parcare, ca el ori "se descurca" ori are mai multe masini decat camere. 

Adauga comentariu